PROBLEMES A L’ESCOLA PÚBLICA: La comunitat educativa de Sant Cugat no pot quedar-se de braços plegats

on 7 juny, 2017

Hola, famílies!

Com us deu haver arribat, el setembre vinent, les escoles Collserola i Turó de Can Mates rebran un curs bolet cada una (a P3 hi haurà 3 classes, i no 2 com hauria de ser, la qual cosa trenca la dinàmica de l’escola pública més habitual, de dues línies, 2 grups classe per curs).

Vegeu al final del correu alguns enllaços del que s’està publicant.

Més a prop, l’Institut Arnau Cadell, on van o aniran molts dels nostres fills, estrenarà barracons perquè a l’ESO també els han crescut els bolets, i ja n’acumulen 2.

Això fa anys que passa a la ciutat. El mateix Turó de Can Mates, o el Ciutat d’Alba, fa anys que arrosseguen aquest problema, en ocasions amb bolets a 2 cursos alhora, amb tot el que comporta: redistribució precària d’espais, falta d’efectius a l’equip docent –molts cops no s’amplia la quantitat de professionals en proporció a l’augment d’alumnes–, inhabilitació per exemple de l’aula de música o de la biblioteca per encabir-hi un grup classe… En resum, escoles massificades i amb recursos insuficients.

Els nostres veïns de La Floresta, per posar un altre cas, amb una sola classe per curs des de fa uns anys (des que el Consell Comarcal va deixar de subvencionar el transport escolar) tenen classes amb 27 i 28 alumnes… I alFerran, a casa nostra, sense ser potser tant greu, ja sabeu que també hi ha classes de 1r a 3r amb més de 25 nens i nenes.

La manca d’una bona planificació en l’oferta de places públiques per escolaritzar els nens i nenes de la ciutat fa anys que s’ha tornat habitual. Es tracta d’un problema endèmic i les sol·lucions que s’hi donen són sempre parcials. Sabeu que aquest curs s’ha inaugurat una escola nova, La Mirada, dirigida per la nostra antiga directora. Doncs bé, tot i amb aquesta escola nova, el problema segueix agreujant-se.

La comunitat educativa de Sant Cugat no pot quedar-se de braços plegats.

*** *** ***

Amb tot això com a teló de fons, l’ajuntament de Sant Cugat ens convida alTaller de debat sobre el Pla d’Equipaments que tindrà lloc el dijous 8 de juny a les 19h a la Biblioteca de Volpelleres (c.Pau Muñoz, 3-5). En aquesta sessió es posaran a debat les necessitats d’equipaments educatius i socioculturals a la ciutat pels propers anys.

En el següent enllaç trobareu tota la informació del procés participatiu,l’espai per a realitzar propostes via web, així com els informes de les sessions ja realitzades (a l’apartat Trobades):

*** *** ***

La Coordinadora d’afes (i ampes) de Sant Cugat ens insta a assistir al taller debat de dijous per poder expressar la nostra disconformitat amb l’actual sistema de planificació d’equipaments educatius.

Avui pot semblar-nos que els problemes no ens afecten. Però ho fan més del que ens podem pensar. Anem-hi i fem sentir la nostra veu.

Junta de l’ampa

———-