Comissions de l’AMPA Curs 2018-19

Les comissions són els grups a través dels quals organitzem la nostra feina. Si voleu formar part d’alguna de les comissions, veniu a la següent reunió de l’ampa, parleu amb les representants del vostre curs, o bé envieu un correu a info (arroba) ampaferraniclua (punt) cat i us posarem en contacte amb la comissió on vulgueu participar. Són aquestes:

Menjador

Fa un seguiment del Temps de Migdia i proposa millores que trasllada periòdicament a la Junta de Menjador. La Junta, integrada per membres de la comissió, per la direcció de l’Escola, la persona responsable del Servei i els representants de l’empresa que ens gestiona aquest Servei (7iTria), recull les incidències del Temps de Migdia i hi busca solucions. Les reunions es fan al matí o al migdia. La comissió, enguany i sempre que calgui, treballa per un Temps de Migdia de qualitat, alimentària i educativa. Aquest curs es coordina també amb d’altres ampes, afes i agents del territori per fer front al Decret de Menjadors que prepara Ensenyament.

Extraescolars

Vetlla pel bon desenvolupament de les activitats extraescolars i, recollint les propostes de les famílies, pot proposar-ne de noves. Conjuntament amb SAEC, l’associació que coordina i gestiona les extraescolars, en fa el seguiment i recull les possibles incidències per tal que el Servei funcioni i, si cal, pugui millorar.

Jaumet

L’AMPA, a través d’aquesta comissió, col·labora en l’elaboració de la revista de l’Escola: en fa la correcció, la maquetació i també hi aporta algun contingut. Va a càrrec nostre la impressió en paper que es reparteix a les famílies i als mestres. La comissió es coordina amb els responsables de l’Escola que s’encarreguen de la preparació de la revista. Amb el temps, la feina de la comissió canvia, sobretot per l’impuls que rep els últims anys el blog de l’Escola.

Festa del bricolatge

Amb la idea de dedicar una mica del nostre temps a la millora de l’Escola, i d’acord amb les necessitats que les mestres i els nens i nenes detecten en les instal·lacions, aquesta Festa se sol celebrar un diumenge i les famílies fem treballs de bricolatge i de jardineria. Sempre en funció de les nostres capacitats! Alguns anys s’han organitzat tallers perquè els més menuts puguin tenir-hi també cabuda.

Festa de fi de curs

Fi de curs és un gran moment. La manera com el celebrem depèn de nosaltres, però sobretot dependrà dels esforços d’una comissió que té sempre molta feina. Us imagineu una festa de fi de curs que no hagués preparat ningú? Cada any procurem, i sembla que anem pel bon camí, fer una festa on tothom col·labora i on tothom gaudeix.

Hort i medi

L’hort de l’Escola vol dedicació. I nosaltres hi responem: amb una aportació econòmica que permet la contractació d’un/a monitor/a que reforça el projecte de l’Escola. La comissió fa un seguiment d’aquesta feina i promou la sensibilització en aquest camp, buscant la interacció amb d’altres comissions i també amb col·lectius que promouen l’horticultura i l’alimentació saludable i de proximitat. Hi ha previst un projecte que fomenta l’abastiment dels menjadors escolars amb productes dels horts més propers:

Tecnològica

Té dues línies de treball:

1. Donar suport a la junta o a altres comissions en aquest aspecte.
  2. Proposar tallers i activitats per introduir la programació informàtica als nens i d’altre material: Obrim un ordinador? Veiem com funciona una pàgina web? Programem?

Solidaritat

Volem treballar com a famílies per educar els nostres fills i filles en la solidaritat. Més enllà de les accions puntuals (recapte d’aliments, campanyes de recollida de joguines, de material escolar –motxilles, estoigs…– , de roba, de productes bàsics i d’higiene, etc.) ens plantegem donar una mirada solidària al fet que les famílies ens podem implicar sense esperar res a canvi.

Samarreta

S’encarrega de controlar l’estoc de samarretes de l’Escola, de fer comanda quan cal i de vendre’n periòdicament, per exemple en festes o abans d’esdeveniments esportius on participen grups de l’Escola.

Comissió Àgora

L’Àgora vol donar veu a qui vulgui analitzar quina és l’Escola que tenim, per poder debatre entre tots quina és l’Escola que ens agradaria. És un espai de debat obert on esperem que vulguin sumar-se de mica en mica, tots els actors de la comunitat educativa.

Setmana de la Ciència

Volem tenir una Setmana de la Ciència a l’Escola. Comptem amb les mares i els pares científics que vulguin aportar la seva experiència. De moment, organitzem un dissabte/diumenge científic. Vibrem amb la ciència, amb tallers, demostracions, explicacions, experiments… però en volem més.

Cultura

Recollir propostes de caire cultural i mirar de vehicular-les, col·laborant amb l’Escola. Per exemple, tenim la intenció de recuperar els Jocs Florals –veient el que s’ha fet fins ara i què es pot fer en endavant–, celebrar Carnestoltes, reinventar les nostres tradicions!

Comissió de Gènere

Ens preocupa el món on vivim: aquesta societat que exclou, maltracta, discrimina per raons de gènere. Com que som nosaltres, aquesta societat, volem tenir i saber oferir perspectiva de gènere també a l’Escola. Som aquí per treballar de manera decidida, de bracet amb l’Escola, per contribuir a una educació no sexista i igualitària en tots els àmbits per a les nostres filles i per als nostres fills.

Comissió de Patis

Té l’encàrrec d’analitzar i repensar els espais exteriors de l’Escola. En la línia iniciada els darrers cursos a dins dels edificis, i pensant que l’espai on ens movem és un agent educatiu de gran importància, volem redissenyar també els patis on juguen els nostres infants, perquè sempre podem avançar.